torsdag 21. mai 2009

Fridag

Å så kjekt det er å blogge om interiør... og eksteriør! Idag har jeg endelig vært på Gartneriet og kjøpt diverse planter for å pynte litt rundt inngangspartiet.... i regnværet. Men det gjør ingenting, for regnet gjør vårluften frisk, og så dufter det så godt! Gleder meg til sommeren!


Synes det er like vanskelig hvert år å velge farge på sommerblomstene jeg kjøper. Rosebuskene ved siden av inngangen er sart rosa, New dawn og Maiden blush, så fargene må harmonere med dem. Valgte lilla og hvitt i år, så får vi se etterhvert hvordan de passer. Hadde en hagedesigner på besøk engang, og han sa at blomster ved inngangspartiet kan gjerne ha sterke farger, som viser godt igjen, og gjestene føler seg mer velkommen. Han mente at de sarte fargene gjør inngangspartiet tamt, og man får ikke wow-følelsen, men de var da hans ord.

Kjøpte også et par bunter med bøkhekk. Vi begynte å sette opp hekk for et par år siden, men det var noen som ikke klarte seg gjennom vinteren, så vi måtte kjøpe nye. Denne hekken skal etterhvert erstatte gjerdet. Syns at bøkhekken er så myk og fin, og så skaper en fin ramme rundt, og den skjermer for innsyn. Målet er å ha den rundt hele eigedommen, men siden det e dyrt og det kreves mye arbeid, tar vi dette over tid.


Blomstene er fra Gartneriet, mens korger(tinek) og gummibøttene(Affari) er fra Ølen møbel.

Vil samtidig si at jeg er en veldig glad interiørblogger- Det er så kjekt å komme igang, etter ønsker om å gjøre det i et halvt år... Endelig!!!
ps. alle bilder har jeg selv tatt fra mitt hjem, dersom jeg låner bilder fra magasiner, kataloger ol. kommer jeg selvfølgelig til å skrive hvor bildet kommer fra.
Klem Anita



1 kommentar:

  1. Så fin blogg du har.

    Vi kommer til å titte innom igjen. Det er sikkert.

    Ingunn og Linda fra Hjemmets Gleder

    SvarSlett