søndag 2. januar 2011

Black is back...

Hei og Godt Nytt År til dere alle!!!
Er utrolig takknemlig for alle fine hilsner dere har lagt igjen her på bloggen, som har hatt en laaang juleferie, har ikke orket å blogge på lenge. Men nå som julen er over var det kanskje på tide med et nytt innlegg uten julebilder:)

Julen ble ikke helt som vi hadde ønsket. Litt rart, for etter flere uker med masse forbredelser, spente unger og nedtelling til julaften, ble tre av fire av oss i familien liggende strekk ut med omgangssyke på julaften, og vi måtte melde avbud på julaftefeiringen sammen med min svigerfamilie, og det som vi alle hadde sett så frem til..syken gjorde meg bare så kvalm og utslått i en hel uke..håper å aldri oppleve lignende igjen, i allefall ikke i juletider...æsj..æsj..

Nå er all julepynt pakket ned og ryddet bort..og lysta på litt forandringer kom samtidig med utryddingen..kjøpte litt matt spraylakk i romjulen og den testet jeg ut i går...



...lysestaken i messing ble hvit..





..og den grå taklampa vi hadde på kjøkkenet ble svart utenpå og hvitlakkert inni, fordi hvitt reflekterer bedre lys enn svart...den er plassert over spisebordet i stua...


..og på kjøkkenet er den svarte taklampa fra Nordal kommet på plass...so black is back:) Og jeg er kjempefornøyd...liker så godt disse industrielle og litt røffe lampene...


...første gang jeg har prøvd dette, syns det å bruke spraylakk var en ganske rimelig og grei måte å forandre på. Det er ikke alltid det er så mye som skal til:)

Nå er juleferien over, og i morgen er hverdagen her igjen. Litt vemodig og litt godt på samme tid. Men jeg er klar for å ta fatt på året som kommer...selv om det er dette året vi skal bli et eldre ektepar i 40-årene..det var iallefall det argrumentet min mann brukte da han i 20-årene var en UNG og "lovende" bilselger:))) "denne bilen er pent kjørt av et eldre ektepar i 40-årene" oioi....kanskje han angrer på at han sa det, nå som han selv trer inn i dette året som han fyller førti:))
Heldigvis stod alle sammen skikkelig på i romjulen sånn at vi ble ferdige med varetellingen innen nyttår, så er nå det iallefall gjort...
Tror det blir en travel og aktiv tid fremover, med Janurarsalg i butikken, mer danseaktivitet for jentene pga forestilling, og så har vi endelig fått Zumba til Frisk her i Ølen, så for min del blir det prioritert mye trening fremover. Fikk en forsmak på denne treningen tidligere i høst, så dette gleder jeg meg til:)) Liker du å trene etter musikk, så anbefaler jeg deg virkelig å prøve dette:)) Soooo fun!!
Ha en riktig fin uke, denne første uken i 2011!!!
Klem Anita

21 kommentarer:

  1. Hei Anita og godt nyttår!
    Kjedelig å bli syk i julen....her ble det nyttårshelgen de lå. Heldigvis ikke jeg da!
    Forandring fryder og spray er gode greier :o)
    Ønsker deg lykke til med trening...og nå må jeg komme meg over dørstokken igjen også!
    Min greie er spinning som jeg har trent i tolv år....men noen avbrekk innimellom :o)

    Ha en fin ny uke

    SvarSlett
  2. Gott nytt år i alla fall! Tråkigt med sjukdom, vi hade det lite vi också...

    SvarSlett
  3. svart er skikkelig fint altså!
    så godt å hvile øynene på noe svart.
    så utrolig kjedelig for dere som ble syke på selveste julaften.
    omgangssyke er bare siste sort!!
    ønsker deg og dine alt godt for 2011!

    SvarSlett
  4. Kjempe-lekkert!!!


    STOR klem
    Anette:)

    SvarSlett
  5. Fiine bilder! <3
    Salg på butikken altså? :D
    Da burde jeg vel ta en tur tenker jeg.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Kjedelig å vær syk i julen.
    Digger lampene dine, veldig stilige, liker stilen din veldig gått:-).
    Salg i butikken, så jilt:-).
    Jeg har slekt i ølen, så er jeg på dine kanter stikker jeg nok innom butikken:-).
    Gleder meg til 2011.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  7. huff da
    kjedelig å få jula ødelagt med sykdom!
    jeg gjorde det unna midt i desember
    men herr Åpent hus ble liggende i romjula
    vi andre kunne heldigvis nyte pysjamasdagene :)

    håper du er kommet til hektene nå

    fine forandringer som sikkert fryder hos deg
    tenk å ha så stor plass at du bare kan bestemme å flytte kjøkkenbordet inn i stua, da!

    ha et riktig godt nytt år, Anita

    stor klem fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  8. Uff da, det høres ikke ut som det har vært en særlig hyggelig jul - så kjedelig å bli syk mitt i jula... Håper dere klarte å få det beste ut av situasjonen, selv om det nok var litt vanskelig:( Men utrolig fin projekter du har hatt gang i her, Anita - altid godt med litt ny maling på ting og saker:) Godt nyttår til deg og resten av familien - og husk man er jo ikke eldre enn det man føler seg:) Klem; Heidi

    SvarSlett
  9. Kjempelekkert !!! ja her er og black back in the house :))
    De lampene dine skulle jeg gjerne hatt !!!
    Såå kjedelig å bli syk i julen, Kjenner flere som måtte avlyse julefeiringen :(

    Ha en fin dag :)
    Klem,kari

    SvarSlett
  10. Hej!

    Och hjälp mig vad fint du har hemma! Jag fullkomligt elsker ditt hjem!

    You have an eye for details!

    //Lady-G

    SvarSlett
  11. Stakkers dere, Anita. det er jo bare SÅ ange som har vært syke denne julen/romjulen... husker selv et år jeg var utrolig syk på julaften.. og ikke kunne være med på feiring. det blir liksom litt ekstra ille da!
    men nå er dere friske og et nytt år er i gang : Godt Nytt År!
    Vi er også ferdig med vareopptellingen, takk og lov!
    Og i romjulen fikk jeg skjenkene på plass i spisestuen (Englasson). Er kjempefornøyd :o)
    Du viser utrolig lekre bilder fra hjemmet ditt i dag... kjekt med litt forandringer. all jul er pakket ned her hos meg.. og friske pastellfargete blomster er kjøpt inn :o)
    Trening skal jeg og i gang med nå.. ja, kanskje jeg hiver meg på zumbaen jeg og!!
    Klem til deg.

    SvarSlett
  12. Hei hei Anita!
    Så synd at dere var syke midt i julefeiringa.... Her ble mannen syk 3.juledag, og vi andre har foreløpig sluppet unna.... Det er virkelig siste sort!

    Her er jula og pakket vekk. Jammen blir det litt tomt og stusselig etterpå, ikke har jeg funnet meg noe nytt prosjekt heller enda...
    Spraylakk er genialt, det blir så jevnt og fint resultat!Gøy med litt forandring!

    Jeg har veldig lyst på to nye lamper til kjøkkenet over benken, i idustriell stil. Men de kan ikke være så store (vide i diameter). Har noe noe godt forslag?:) Det ventes sikkert mye fint inn i butikker om en liten stund tenker jeg:)

    Trening, ja, hører flere sier det er bra dette nye "zumbagreiene". Men her må det kjøres en halvtime hver vei om jeg skal bli med på noe sånt, så det blir det nok ikke kjenner jeg meg rett. Får satse på litt turgåing jeg;)

    Ha en god uke!!
    Klem

    SvarSlett
  13. ops, litt skrivefeil må til;D))

    SvarSlett
  14. Godt nytt år til deg, Anita!
    Så lekre bilder, svart er behagelig, det!

    Skikkelig kjedelig med sykdom,her var det lillemoren som fikk det, holdt nesten pusten selv, verste som er,altså!

    Kos deg med trening! Zumba ser knallgøy ut!

    Klem, Marte

    SvarSlett
  15. Hej!

    Vad tråkigt att bli sjuka just till julen, och den som det planerats och väntats på... Jag kan verkligen förstå att det var riktigt riktigt trist! Anti-klimax!

    Jag blev också sjuk över julen, men bara jag..tack och lov.
    Fina, fina bilder... Gillar skåpet/skänken med spegeln ovanför i svart...ser så himla snyggt ut!!!

    Må så gott!

    Kram Mariette

    SvarSlett
  16. Hei Anita. Godt nytt år. Lekkre bilder fra ditt flotte hus. Det er litt ekstra trist å bli syk i julen. Gleder oss til fler bilder fra ditt flotte hjem. Hilsen fra Kjersti :-)

    SvarSlett
  17. Hei, det er mange som har ligget med omgangsyken nå i julen, heldigvis slapp vi unna. Kjempefine bilder av ett flott hjem du viser, og absolutt en kjempeflott blogg du har. klem Helen

    SvarSlett
  18. Så flotte bilder:)
    Kjedelig å være syk. Vi har også ligget rett ut i julen..noen av oss. Heldigvis ikke selve julaften..men ikke noe gøy for en 11 -åring å ligge syk i romjulen heller stakkars. To 11-åringer syke samtidig, så ble vi to voksne smittet. Men, nå er det heldigvis over og alle er friske og raske og tilbake i hverdagen igjen:)
    Godt nytt år:))
    Klem fra Line

    SvarSlett
  19. Vilka jättefina bilder från ditt hem, tycker om ALLT! Svart är fint tycker jag, har målat lite här hemma också och blivit supernöjd!

    Önskar dig en fin dag!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvarSlett
  20. Godt å høre dere er på beina igjen - og riktig godt nytt år Anita!
    Lekkert med de ind. lampene:-D
    God helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  21. Åhh jag blir tokig av erat hem, sååå fint/ Kram Anne

    SvarSlett